Tippek a Fejvadásztól

Legyünk együtt sikeresek!

Hogy állsz az önismerettel?

Mostanában a csapból is ez folyik: önismeret, önismeret, önismeret... Már minket is idegesít, hiszen könnyű mondani, de nagyon nehéz megfogalmazni és sok idő, munka valóban megismerni önmagunkat.

Micsoda hülyeség, hiszen ismerem én magamat.  De hidd el!  A legtöbb ember felületesen foglalkozik magával: inkább a testével és külsejével van elfoglalva, mint a lelkével.

onismeret_kiemelt.png

Sokkal könyebb a testünkkel foglalkozni: hiszen fodrász, ruhabolt, kozmetikus, manikűrös, doktor áll rendelkezésünkre, ha a testünknek gondja van.

Na de mi lesz a lelkünkkel, érzéseinkkel?  Ezzel ki fog foglalkozni?!

Mielőtt munkahelyet váltanál, érdemes néhány kérdést végiggondolnod. Van egy kis időd? Akkor hajrá! Előre bocsátom, hogy nagyon sokat ebből mentoromtól, coachomtól Bán Zsuzsától tanultam, így sokszor az ő gondolatait olvashatod az alábbi sorokban (www.bancoaching.hu).

Amikor állást keresel vagy pályát választasz, jó alaposan gondold végig, hogy KI IS VAGY, MERRE IS TARTASZ és csak ezek után vágj bele  az álláskeresésbe.  Sokan hűbelebalázs módjára váltanak és ebből lesz az „ugrálás”, amikor évente új munkahelye van az illetőnek, mert igazából nem érzi jól magát sehol sem.  Nem megfelelően választotta ki a munkahelyét.

  • Gondold végig a múltadat! Mik az erősségeid!  Mik a Te sikered titkai?  Szüleid, barátaid mit emelnek ki a tulajdonságaid közül?

 

Ha őszintén végiggondolod a múltadat, akkor mik azok a mérföldkövek, amik meghatározók voltak benne?!  Bán Zsuzsa az javasolta nekem, hogy mindezeket írjam is le!  Mert ha nem írom le, akkor nincs olyan ereje, mintha leírnám.

Igaza volt!!

Tedd meg!!  Szánj erre néhány napot, akár hetet és írd le az egész életedet.  Sok olyan felfedezés jöhet menet közben, ami még NEKED is újdonság.

  • Majd gondold végig a jövődet, a terveidet! Őszintén!  Hogy szeretnél megöregedni?  Milyen vágyaid vannak?! 

 

Nyugdíjas éveidre mit szeretnél elérni, előtte ehhez milyen lépéseket lenne érdemes megtenni?  Min. 20 lépésből álló listát írj le, hogy honnan hova szeretnél eljutni.  Gondolod végig alaposan és újra: ÍRD LE!

Ha ezekkel végeztél, a múlttal és a jövővel, akkor jöhet a következő feladat:

MEGTALÁLNI AZ A POZÍCIÓT ÉS MUNKAHELYET, AHOL A TUDÁSODRA / SZEMÉLYISÉGEDRE „ÉHEZNEK” ÉS AHOL A CÉLJAIDHOZ TE IS EGY LÉPÉSSEL KÖZELEBB KERÜLSZ.

 

Ezekre való egy jó fejvadász – mi minden nap azon kell dolgozzunk, hogy a Te igényeidet is figyelembe véve pályázzunk.  Ha elmondod nekünk a terveidet, kételyeidet, jövőbeni terveidet, segítünk Neked eligazodni a munkáltatók között. Ki miben más, hol milyen embereket szoktak felvenni, mik a pozíciók között a különségek, mennyire van lehetőséged előrelépni, stb.

De a barátok, korábbi kollégák megkérdezése a vállalatokról, szintén egy nagyon jó lehetőség.  Hívd fel őket, találkozz velük és faggasd ki az ismerősöket.  Mindenesetre a megkapott információval óvatosan bánj, mert „ízlések-pofonok.”  Sokszor ugyanarról a cégről ellentétes vélemények jönnek majd!  Hiszen nem mindegy, hogy melyik területen dolgozott az illető, mikor, stb.

És ne felejtsük el, hogy az INTERJÚ szintén ezt a célt szolgálja: hogy felmérd a cég mennyire a passzol a Te igényeidhez.  Kérdezz, figyelj, szemlélj az interjún.  Sokat elárul, hogy időben jönnek-e be az interjúztatók, mennyire nyugodt/ideges a légkör körülötted, faggatnak vagy kérdeznek az interjún, azt nézik, hogy MIT tudsz vagy MIT NEM tudsz....

onismeret_02_kiemelt.png

Olvasd el a cég honlapját, cikkeket is.  Ez is sokat elárul majd arról, hogy a céljaidba belevág-e?!

De! Sohase felejtsd, hogy leendő kollégákat és főnököt kell választanod elsősorban.  Vajon a leendő főnököt támogatni fog Téged, fejleszt majd a mindennapokban? Ha igen, akkor ott a helyed mellette!

 

NE FELEJTSD!  Az álláskeresés előtt gondold végig, hogy mik az erősségeid, gyengeségeid, merre szeretnél tartani a jövőben?  E nélkül céltalanul pályázgatsz és szinte biztos, hogy jó pár helyre csak azért fogsz menni, mert „ők vettek fel először”.   Pedig a legjobb, ha azért váltasz, mert EGY LÉPÉSSEL KÖZELEBB VISZ AZ EGYÉNI CÉLJAID FELÉ.

 

Segítségül néhány kérdés, amikor önismeretet tartasz:

 

  1. Az iskolában milyen tanuló voltam? Mikor tudtam jól teljesíteni?  Milyen sikereim voltak?  Miért szerettek a többiek?  Mikor éreztem jól magam?  Melyik évben voltam a legsikeresebb és miért?  Ki volt a kedvenc tanárom és miért? 
  2. A családom hogy vélekedik rólam? Milyen gyermek voltam?  Milyen testvér?  Miben vagyok más, mint a testvéreim?  A családban milyen szerepem van?  Én vagyok a mindenkin segítő?  Aki mindig segítségre szorul?  Aki ...?! Miben vagyok más, mint ők?  A szüleim mikor voltak igazán büszkék rám? 
  3. Mivel lehet engem megbántani? Mi bántott a múltban?
  4. Mivel lehet engem boldoggá tenni? Milyen események voltak a múltban, amikor igazán boldog voltam?
  5. Amikor továbbtanulásra került a sor, miért pont oda mentem ahova? Szerettem az iskolát?  Mentem volna inkább máshova?
  6. Milyenek a barátaim? Kivel tartom a kapcsolatot?  Milyen barátokat vonzok magam mellé?

.... és így tovább

Élvezd az önismeretet! J

A bejegyzés trackback címe:

https://tippekafejvadasztol.blog.hu/api/trackback/id/tr9812789656

Tippek a Fejvadásztól

Tippek, tanácsok álláskereséshez, interjúhoz, fejvadászcégeknél való megjelenéshez. Hogyan legyél jobb? Hogyan találd meg azt a munkahelyet, ahol hosszútávon tudod magad igazán jól érezni?

Friss topikok

süti beállítások módosítása